Jaki wybrać hosting dla PrestaShop?

Wielu właścicieli sklepów internetowych na samym początku swojej działalności stawało przed pytaniem – jaki hosting PrestaShop wybrać? Dzieje się tak, gdyż platforma PrestaShop oferuje wyłącznie sam zarys oprogramowania, swego rodzaju szkielet, natomiast o całą resztę, czyli o instalację sklepu i odpowiednią ilość miejsca na serwerze właściciel musi zatroszczyć się sam.

Czym jest PrestaShop?

Najprościej mówiąc, Prestashop to platforma sklepowa należąca do typu open source. PrestaShop jest darmowym narzędziem, warto jednak wiedzieć, że wdrożenie platformy oraz jej rozwijanie ściśle wiąże się z pewnymi wydatkami. Jednym z nich jest np. opłacanie hostingu.

Platforma, jaką jest PrestaShop, daje ogromną dowolność w kreowaniu własnego sklepu internetowego. Decydując się na nią, właściciel sklepu otrzymuje dostęp do panelu administracyjnego oraz bazy sklepu. W kolejnych krokach może ją odpowiednio modyfikować i dostosowywać do potrzeb swoich i klientów. PrestaShop to rewelacyjny wybór dla osób, które choć trochę umieją programować i nie boją się przedsięwzięć, a ponadto w swoich wizjach mają ogromny sklep internetowy.

Jaki hosting PrestaShop jest najlepszy?

Odpowiedź na zadane powyżej pytanie nie jest jednoznaczna. Najlepszy hosting dla Twojego sklepu internetowego to taki, który w pełni będzie odpowiadał Twoim wymaganiom. Ważne, by hosting umożliwiał szybkie i wydajne działanie sklepu, a ponadto gwarantował jak najmniejsza awaryjność serwera. Jest to niesamowicie ważne, gdyż po awarii wybranego hostingu sklep po prostu przestanie funkcjonować, a to z kolei prowadzić może do strat finansowych.

Na jakie aspekty zwrócić uwagę, by hosting był trafioną inwestycją?

  • Rodzaj hostingu – dedykowany, współdzielony lub działający w chmurze. W tym aspekcie warto mieć na uwadze, iż hosting współdzielony rzadko sprawdza się w przypadku sklepów. Mając w planach wielki sklep, korzystniej jest na samym starcie wybrać pozostałe rodzaje, wykluczając hosting współdzielony.
  • Awaryjność – istotne jest, by zwrócić uwagę na tzw. wskaźnik uptime. Jest określany procentach i oznacza długość bezawaryjnej pracy serwera. Minimum tego wskaźnika w przypadków sklepów internetowych to 99%.
  • Ruch na stronie – im będzie większy, tym serwer powinien być bardziej wydajny.
  • Wsparcie techniczne – wybierając odpowiedni hosting PrestaShop, warto prześledzić, czy dostawca oferuje pełne wsparcie, niezależnie od dnia tygodnia czy godziny. Tak naprawdę żaden właściciel sklepu nie potrafi przewidzieć, kiedy serwer ulegnie awarii. Takie sytuacje wymagają natychmiastowego wsparcia.
  • Czas ładowania strony na serwerze – czyli im krótszy czas ładowania, tym lepiej dla biznesu.

Alternatywy dla PrestaShop?

Jak na początku zostało wspomniane, PrestaShop to platforma typu open source. Jednak rynek proponuje właścicielom sklepów internetowych inne rozwiązania, działające w modelu SaaS, co z angielskiego oznacza Software as a Service. Zaletą tego rodzaju platform jest fakt, że zapewniają również hosting i biznesmen nie musi martwić się szukaniem serwera na własną rękę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *