Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Mapowanie procesów biznesowych i profesjonalne doradztwo – skorzystaj z wiedzy ekspertów!

Czerpanie wiedzy od ekspertów może w znaczny sposób wspomóc budowanie i zarządzanie procesami sprzedaży oraz zwiększyć efektywność działania firmy. Istotne jest to, żeby wybrać specjalistów, którzy mają doświadczenie w doradztwie tego typu. Poszukując firmy zajmującej się doradztwem strategicznym, warto więc zwrócić uwagę na to, jak długo takie przedsiębiorstwo działa w branży. Oczywiście czasem nie należy generalizować – znalezienie usługodawcy, który istnieje na rynku od niedawna, nie musi w każdej sytuacji oznaczać nieudanej współpracy. Jeśli jednak zależy nam na tym, żeby zwiększyć szansę wyniesienia z takiego doradztwa jak największych korzyści, lepszym pomysłem może być zaufanie doświadczonemu podmiotowi (przykładem takiego usługodawcy jest Salents – zespół firmy może pochwalić się ponad 20-letnim doświadczeniem).

 

Czym jest doradztwo strategiczne i kiedy zdecydować się na taką usługę?

 

Tego typu pomoc ma sprawić, że zoptymalizowane zostaną procesy biznesowe w przedsiębiorstwie. Przedsiębiorcy, ze względu na to, że świetnie, doskonale, na wskroś znają swoją firmę i kierują się konkretnymi przyzwyczajeniami, czasem mają trudność, żeby zauważyć szerszą perspektywę; jest to jednak kluczowe, żeby poddać procesy konstruktywnej krytyce. Na doradztwo strategiczne decydują się firmy, które odnotowują satysfakcjonujący wzrost, ale chciałyby wiedzieć, czy ich potencjał jest w pełni wykorzystywany. Do działań, podejmowanych przez ekspertów, zajmujących się doradztwem strategicznym, można zaliczyć:

 

  • analizę firmowego środowiska i sprecyzowanie, czy istnieją obszary, które warto usprawnić;
  • określenie planu wdrożenia zmian, zgodnego z celami strategicznymi firmy;
  • integrację celów różnych decydentów oraz poszczególnych zespołów w taki sposób, żeby można było skonstruować plan wspólnych działań;
  • walkę z barierami, które utrudniają komunikację oraz dzielenie się wiedzą;
  • obserwowanie efektów.

 

Doradztwo strategiczne to usługa, którą warto rozważyć, jeśli w przedsiębiorstwie działa kilka działów.. Takie jednostki biznesowe często skupiają się na efektach, odnoszonych przez własny dział. Zdarza się, że zagrożeniem jest nie tyle brak współpracy, co konkurowanie między sobą poszczególnych jednostek. Dzięki doradztwu strategicznemu, można zoptymalizować zarządzanie firmą również pod tym kątem.

 

Doradztwo strategiczne – na jaką pomoc mogą liczyć firmy?

 

Usługodawcy oferują bardzo kompleksowe podejście do optymalizacji działań przedsiębiorstwa i pomagają klientom:

 

  1. przeprowadzając mapowanie procesów biznesowych

Takie działania mają na celu wykrycie wąskich gardeł, czyli procesów, które negatywnie wpływają na efektywność firmy. Mapowanie może dotyczyć procesów sprzedaży, produkcyjnych, e-commerce, logistycznych i magazynowych, procesów zamówień i reklamacji.

 

  1. poprawiając efektywność biznesową sprzedaży;

W tym celu realizuje się takie usługi, jak audyt, consulting przy wdrożeniu CRM, coaching i monitoring sprzedażowy.

 

  1. aranżując i optymalizując struktury finansowania przedsiębiorstwa

Usługodawca pomaga w pozyskaniu takich produktów, jak np. kredyt krótkoterminowy, długoterminowy, leasing, faktoring, emisja obligacji, a następnie stara się zaaranżować je w taki sposób, aby rozwiązanie było optymalne dla klienta.

 

  1. doradzając w zakresie rozwijania obszaru HR

W ramach takiego wsparcia m.in. diagnozuje się działanie firmy oraz analizuje się jej kulturę organizacyjną. Wykorzystuje się przy tym nowoczesne narzędzia badawcze oraz sprawdzoną metodykę.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *